Všeobecné obchodní podmínky


Základní údaje o Prodejci:

Obchodní firma: Vifungi s.r.o.

Sídlo: Příčná 1892/4, Nové Město, 110 00 Praha 1

Tel. : +420 602 170 979

IČO: 19975643

DIČ: CZ19975643

Účet: 6634157349/0800

Společnost je zapsána v rejstříku Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 394173

Kontaktní údaje:

Email:             info@vifungi.cz


Základní ustanovení

1. Tím, že objednáte zboží na našem e-shopu, tak s námi uzavíráte smlouvu. Podmínky a obsah smlouvy stanoví tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP).

2. Objednáním zboží na našem e-shopu se pro nás i pro vás stávají VOP závazné. Objednávka je vytvořena v okamžiku kliknutí na tlačítko určené k dokončení objednávky a smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy vám objednávku emailem potvrdíme. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil.

3. Vlastnické právo ke zboží nabýváte v okamžiku, kdy zaplatíte celou kupní cenu, do té doby je zboží ve vlastnictví prodejce.

4. Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží. Smlouva se uzavírá v českém jazyce, smlouva je rovněž uložena u Prodávajícího, který jej po dobu její archivace archivuje a umožňuje k ní přístup spotřebiteli na jeho žádost.

5. Po uzavření smlouvy Vám doručíme zboží zvoleným způsobem. Z vaší strany je nutná součinnost s doručením a převzetím. Nebezpečí škody na zboží přechází na Vás v okamžiku převzetí věci nebo v okamžiku, kdy zboží odmítnete převzít.

6. Čas a dobá doručení závisí na možnostech zvoleného dopravce, který je odpovědný za dodání zboží na Vámi uvedenou adresu. Při převzetí zboží si prosím zkontrolujte obsah a stav balíku. Pokud bude balík poškozen, máte právo na to zboží nepřevzít, popřípadě zboží převzít a do předávacího protokolu společně s dopravcem zaznamenat jeho stav. Protokol poté společně s popisem vady zboží odešlete e-mailem na naši adresu info@vifungi.cz.


Vrácení zboží spotřebitelem

7. Pokud jste spotřebitel máte právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů, pokud jste zboží koupili jinak než na prodejně. Zboží nesmí být poničené, poškozené a musí být bez známek používání. Pokud budou na zboží známky opotřebení nebo jiného užívání, můžeme dojít k ponížení vrácené kupní ceny, tím, že došlo ke snížení hodnoty zboží. U některého zboží není odstoupení od smlouvy možné viz. § 1837 občanského zákoníku například pokud se jedná o spotřební či hygienické zboží, u kterého je porušen originální obal balení, popřípadě jiný hygienický obal chránící samotné zboží.

8. Při odstoupení od smlouvy nám musíte zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své náklady, které vám nebudou proplaceny. Zboží by mělo být nepoškozené, nepoužívané a čisté, včetně veškerého příslušenství, které jste k němu obdrželi. Pokud je to možné, zboží by mělo být vráceno v originálním obalu.

9. Odstoupení od smlouvy nám zašlete společně s vráceným zbožím a pro odstoupení použijte následující formulář:

Odesílatel: Jméno a příjmení: Bydliště: (případně e-mail, tel. číslo):

Adresát: Prodávající: (jméno a příjmení/obchodní firma) IČ: Se sídlem:

Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy

Dne ………. jsem si na Vašich internetových stránkách ………… objednal zboží ……….., číslo objednávky …………, v hodnotě …..….. Kč. Objednané zboží jsem obdržel dne ………..

Na základě ust. § 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, využívám svého zákonného práva a odstupuji od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, která se týká výše uvedeného zboží, jež Vám s tímto dopisem zasílám zpět, a zároveň Vás žádám o poukázání kupní ceny ve výši ………. Kč a ……… Kč za poštovné na můj bankovní účet číslo …………. nejpozději do 14 dnů od doručení tohoto odstoupení od smlouvy.

V ………. dne ……….

Jméno a příjmení spotřebitele

(podpis)

Přílohy:

Doklad o koupi

10. Peníze vám budou vráceny stejným způsobem, jakým byla provedena platba a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy ne však dříve, než dojde k vrácení zboží. Rovněž máte právo na vrácení peněz vynaložených na dodání zboží při jeho objednávce, pouze však do výše rovnající se nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží na e-shopu.

11. Pokud jste zároveň v souvislosti s nákupem zboží obdrželi dárky, musíte nám rovněž se zbožím vrátit i poskytnuté dárky.


Odstoupení e-shop

12. E-shop může od smlouvy odstoupit, pokud došlo k zjevné chybě v ceně nebo množství zboží a cena nebo množství je zjevně nepřiměřená hodnotě zboží nebo bude zjištěno, že zákazník čerpal slevu nebo jinou akci, ke které nebyl oprávněn.


Reklamační řád

13. Reklamační řád je nedílnou součástí těchto VOP.

14. E-shop vystavuje ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky, případně je s dodáním zboží dodán rovněž záruční list.

15. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

16. Lhůta je u nového zboží 24 měsíců.

17. U nového spotřebního zboží, u kterého je uvedeno datum spotřeby, se lhůta zkracuje do data vyznačeného na obalu zboží.

18. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.

19. V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

20. E-shop nemá oprávnění k provádění servisu výrobků, proto doporučujeme pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit reklamaci u autorizovaného servisu.

21. Rovněž je možné reklamované zboží zaslat na adresu prodávajícího, uvedenou v záhlaví v části základní údaje o prodejci.

22. Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží včetně příslušenství a rovněž kopii dokladu o zakoupení, podrobný popis závady a Vaše kontaktní údaje a jaký způsob vyřízení reklamace si přejete např. výměna, oprava, vrácení kupní ceny, sleva.

23. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím.

24. Prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od následujícího dne od podání reklamace. Po uplynutí lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a kupující má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

25. E-shop vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

26. Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

27. Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

28. Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.

29. V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 50,- Kč včetně DPH za každý den prodlení. Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 2 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si e-shop právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.


Práva z vadného plnění

30. Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.

31. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

32. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud

a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s § 2170 odst. 1,2,

b) se vada projeví opakovaně,

c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

33. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.

34. Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.


Jakost při převzetí

35. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:

· věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

· věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.

· věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

· věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

· Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak.


Stížnosti

36. Veškeré stížnosti je možné oznámit emailem Info@vifungi.cz nebo zaslat písemně na adresu prodejce uvedenou v záhlaví v části základní údaje o prodejci.

37. Pokud stížnost nevyřešíme nebo budete nespokojeni s vyřízením stížnosti a jste spotřebitel můžete subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy tj. Evropská platforma pro řešení sporů on-line.

38. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše činnost nepodléhá jinému povolování.

39. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (https://www.coi.cz/), v případě potravinářského zboží Státní zemědělská a potravinářská inspekce (https://www.szpi.gov.cz/) a v oblasti veterinárních přípravků pak Ústav pro státní kontrolu veterinárních biopreparátů a léčiv (http://www.uskvbl.cz/). Česká obchodní inspekce provádí též kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele. Práva spotřebitelů hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.


Platby a fakturace

40. Do doby úplného zaplacení kupní ceny je zboží stále ve vlastnictví e-shopu.

41. Údaje na faktuře nelze po odeslání objednávky měnit.

42. Pokud odstoupíte od smlouvy nebo vám budou peněžní prostředky vraceny z jiného důvodu, vrátíme vám peníze stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali. Pokud však peníze nelze vrátit stejným způsobem, budou prostředky vráceny na účet, který nám písemně sdělíte.

43. Ceny jsou konečné, v české měně (Kč) a včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuta cena dopravy a případně dobírky, která se zobrazí až v poslední fázi tzv. košíku podle vašeho výběru. Ceny jsou zaokrouhlovány na celé koruny.

44. V případě platby při převzetí zboží je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena splatná do pěti dnů od přijetí objednávky, cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy.

45. Případné slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webu u příslušné akce stanoveno výslovně něco jiného.


Závěrečná ustanovení

46. Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.

47. Smlouva je uzavírána elektronicky v českém jazyce.

48. Uzavřená smlouva je v systému e-shopu po dobu nejméně tří let od jejího uzavření, nejdéle však na dobu dle příslušných právních předpisů.

49. Kopii těchto VOP a daňového dokladu obdržíte zároveň po dokončení vašeho nákupu na e-mail, který jste uvedli v objednávce.

50. Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1.2.2024 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.